søndag 25. oktober 2009

Barmarkstrening for lange gutter

John bestemte seg for en treningshelg i Trondheim. Ringte meg torsdag ettermiddag og vi avtalte langtur med hagle i Brungmarka hele fredagen. Vi ringte rundt til andre skikamerater med hagle og dermed stilte et jaktlag med fem spreke skiløper fredag morgen på parkeringsplassen på Brøttem. Oppsummert ble det en kjempedag på jakt. Både tiur, røy, orrfugl, hare og jerpe havnet i sekken. I følge klokka til Dahl forserte vi totalt 1000 høydemeter i Brungmarkas kuperte terreng. God trening!

Lørdag morgen klokka 9 sto fire karer med skistaver og joggesko klar nederst i Vassfjelllia for 6 g 5 min knallharde elghufsdrag opp veien mot Vassfjelltoppen. Og det ble kjørt hardt med Dahl og Myr i tet. Muller, Bjørgård og jeg like bak. Greit å være flere på slike økter ja!


Andreøkta ble 2 timer staking kortrunden rundt Jonsvannet. Halvglatt her
og der men det gjorde det bare mer spennende.

Søndagen var det dags for årets "ståkukøkt" (i følge John det da). Jeg kaller det en god Vasaloppøkt. Lenge siden gutta var så utkjørt etter en treningsøkt. Til og med John ble liggende på sofaen etterpå. Han viste stor styrke i dag og er så absolutt i rute. Jeg har vært småforkjølet en liten uke og syntes det var godt å få i gang kroppen. Det som ikke minst var imponerende i dag var Per Egil (Bjørgen). Ikke bare for at du stilte til start med du staker jo bra! Den økta vokser du på skal du se!!





Da er nok en lang treningshelg over for de lange guttene. En variert og bra treningshelg. Nå venter et par dager med god hvile før vi ruller i gang igjen med god trening onsdag.

2 kommentarer:

  1. Ja, det her var knallbra!! Mange gode økter, fy flate det koster å være kar:) Men nu er det vaffler-mmmmm;)

    SvarSlett
  2. Dette blir en bra blogg! Gleder meg til fortsettelsen. Så får vi se da, om det blir de seige, gamle gutta eller vi i den yngre garde som får flest treff på bloggen....stå på!

    SvarSlett