fredag 1. januar 2010

Langtur i de dype svenske skoger..

Nyttårsaften 2009:
Planen min var egentlig å stille på den årlige Strindheimstafetten, som pga lite snø var flyttet til Selbusskogen. Etter løpet i Rindal 3.Juledag har jeg imidlertid slitt med sårt bryst, og valgte derfor å stå over. Langtur ble prioritert, og ettersom jeg etterhvert begynner å bli grundig lei de løypene som er kjørt her i nærheten la jeg kursen mot Sverige. 1t15min tar det å kjøre dit, noe som er akseptabelt.
Jeg startet turen i Hamra(Tänndalen) og gikk hele veien mot Bruks før jeg satte armene i bevegelse mot utgangspunktet. Nypreparerte spor hele veien, 6-7 minus og silkeføre-det var en drøm å gjennomføre 4 timer trening. Kroppen føles også fin, og opplevde det samme som en del ganger i sommer: Armene ble bare lettere og lettere etterhvert som timene gikk! Første advarsel er herved utlevert..;)
Da jeg skulle dusje i Hamra Värdshus ble jeg møtt av full garderobe og en stoor gjeng svensker som skålte og skrålte bare verre. Jeg fikk på et vis skvist inn min store kropp og enda større bag, og svenskene lurte underfundig på om jeg hadde flyttet fra dama..?, og pekte megetsigende på bagen min. Jeg svarte at jeg ikke hadde noen å flytte fra, og da smalt det raskt fra svensken: " är det mycket änklare, fy faan va du är heldig..!!"
Etter dusjen gikk jeg rett opp i restauranten, hvor det var afterski på skikkelig svensk system. Det ble skålt i øl og jegermeister, mens Bjørnen for anledningen fulgte opp med cola, fjällbrynt og polarbrød. Med tungt hjerte satte jeg meg i Comboen og la kursen mot gamlelandet. Det så ut til å bli en helsikes bra fest..:)
Godt nytt!!(som svenskene sier)



2 kommentarer:

  1. Gammen sport lure på om skotrekka kan anbefales ved overvann på Saravann?

    Mvh Gammen Sport

    SvarSlett
  2. Nei, der kan dem ikke anbefales! Det e knapt nok at dem fungere på kalde vinterdågå, så vurdere å legg dem ut fer salg på finn.no! Mulig du kan få forkjøpsrett!!;)

    SvarSlett