torsdag 25. mars 2010

En skisesong som raser forbi..!!

Tjenare. Long time no see-men nå er "de lange" tilbake!:)

Tida flyr avsted, og det er jammen ikke lenge siden vi inntok den første snøen i Bruksvallarna med sugende motivasjon og friskt pågangsmot. Sesongen har inneholdt både oppturer og nedturer for de fleste av oss. For min egen del har ikke prestasjonene i de største langløpene vært mye å skryte av. Selvsagt med unntak av König Ludwig Lauf der jeg knep 3. plassen.(Bildet til høyre er derfra). Formen har vært stabilt bra gjennom hele sesongen(mulig den var best før jul?), men jeg har slitt med å få flyt på valg av ski og smurning.


Det toppet seg under Vasaloppet, hvor jeg rett og slett ikke hadde gode nok ski til å henge med. Det endte med 64.plass, langt under målsetningen om topp 10. Audun slet også med dårlige ski, og valgte å stå av etter 3 mil. Håvard knakk staven etter 10 meter, og havnet langt bak i leksa-passerte toppen etter 3 km som nr. 1500. Etter det gikk han et imponerende løp, og endte til slutt nr. 91. Frode imponerte voldsomt, og fulgte teten lenge. Han gikk seg til slutt inn til 37. plass, ca. 10 min bak vinneren Jörgen brink. Han gjorde det også godt i Birkebeineren. 28. plass, med mange gode skiløpere bak seg på resultatlista. Meget bra av en som jobber 100%.




Det er imidlertid en del igjen av sesongen. Til helga er det NM 5 mil for min og Audun sin del, mens Frode skal gå team sprint og Håvard stiller på Rensfjellrennet. Har vel egentlig små ambisjoner mtp. 5 mila på Tolga, men gleder meg likevel. Noen turrenn i påska blir det vel også, med Kromgruvrennet som et lite høydepunkt.


10. april stiller vi på Troll Ski Marathon. 95 km med blodslit. Det blir en ny opplevelse for meg, mens Håvard er regjerende mester. Forhåpentligvis blir det skarp konkurranse og enda skarpere føre.

24. april avsluttes skisesongen med Vålådalsloppet i Vålådalen. I forkant av dette løpet drar vi på en 10 dagers fjelltur med pulk, telt og isborr. Da jakter vi drømmen om selveste ur-røya, blikkstille vær og en kald øl på isen.

Denne turen kommer vi tilbake til, med behørig omtale og bilder!!


So long:)

2 kommentarer:

  1. Synd at du har vært uheldig med skiene ettersom formen har vært god. Du kommer nok sterkere tilbake! Snart er denne sesongen over og da er det bare å se fram mot neste sesong.vi sees på Tolga.

    SvarSlett
  2. Klink t på 5-mila! Nok ei anledning t å vis kæm som har hår på kassa! Banketten ska vinnes av ein trønder..

    SvarSlett