onsdag 16. desember 2009

NC-Sjusjøen og spysjuka..

I helga var det NC-på Sjusjøen, og de lange stilte mannsterkt opp med 4 mann(Audun, Tore, Håvard og John) på lørdag-15 km klassisk. Jeg trakk det nest korteste strået, og måtte starte nest først av oss. Et noe lugnere åpningstempo enn sist helg og meget gode ski gjorde sitt til at jeg tok ledelsen ved målpassering. Herifra bar det direkte til dopingkontroll!!, og etter en times pimping av farris kunne jeg endelig presse ut de 90 ml edle dråpene som skulle til! Rennet var over når jeg endelig kunne dra derifra, og for min del var resultatlista hyggelig lesning: Nr. 9 og 57 sek bak A. Aukland som vant-17 sek bak Eldar Rønning som ble nr. 4.

Håvard slet voldsomt med dårlige ski, og gikk et renn langt under pari. Tore hadde heller ikke de samme skia som sist helg, men han er etter forholda greit fornøyd.

På søndag valgte Håvard og jeg å stå over 3 mil skate, og gikk heller en 3 timers tur klassisk i Sjusjøens flotte skiområde. Perfekt langturterreng!!

Vi hadde skyss både til og fra Sjusjøen med Petter Eliassen alias Peeman-som hadde ei superhelg med seier og tredjeplass. Like ved Berkåk, på tur tilbake, ble vår tålmodighet strukket langt ettersom vi måtte stå 1,5 time i kø pga ei bilulykke. Tiden ble fordrevet med alskens aktiviteter, der Helge Myrstad i bilen foran var den mest oppfinnsomme spilloppmakeren!!

På vei hjem fra Støren til Haltdalen merket jeg at magen var i skikkelig ulage, og vel hjemme haglet spykulene over meg som tette haglbyger fra en glovarm Beretta 15. september. Det ble en skikkelig tømming, og noe jobb var ikke å tenke på verken mandag eller tirsdag.

I skrivende stund er formen mye bedre, og jeg har til og med vært en liten tur på ski i nypreparerte spor i Aunegrenda. Kjempeflott!!

Nå gleder vi oss til sesongens første langløp i Vålådalen-det blir stas. Da skal vi ha også ha med oss en hospitant-Strindheims nyervervelse Øivind Aunøien. Spennende og se hvordan han greier seg i dette selskapet!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar